Prihodnost športnega marketinga

Med iskanjem pravih člankov za to temo sem naletela na enega, ki je pravzaprav zajel večino smeri, v katere se premika marketing v športu. Ker pa je sam članek nekoliko daljši, so tukaj ključne ideje, ki so zajete v njem.

  1. Tako, kot velja v celotnem marketingu, se tudi športni premika iz tradicionalnih platform (televizija), v nove. Primer je NFL, ki je imel prenos v živo preko Twitterja, ali pa UEFA Liga prvakov, ki je podpisala pogodbo z Youtube Live. Prav tako se širijo na Facebook, VR naprave in številne druge platforme, ki izkušnjo naredijo bolj osebno in običajno na dosegu roke. 
  2. Potrošniki zahtevajo vključujočo vsebino, ki jih popelje v samo središče dogajanja. Veliko podjetij se zato odloči za sponzoriranje šporntnih dogodkov ali ekip, saj s tem lahko ponudi dodatno vsebino o zgoraj omenjenem. Tako dobijo pozornost potrošnikov in se jim približajo s pomočjo vključevanja vsebine, saj dandanes ni dovolj, da se nekje pojavi logotip podjetja, ampak se morajo sponzorji za pozornost boriti na različne načine. 
  3. Športni marketing postaja vedno bolj podoben ‘šovbiznisu’, ki svoje subjekte spremeni v zvezde, izpostavljene vsem gledalcem oz. potrošnikom. Sploh strastnim navijačem, ki želijo vedeti čim več o svojem najljubšem klubu, igralcu ali pa športu nasploh. Tudi sami dogodki postajajo vedno bolj spektakularni, kar lahko opazimo pri Olimpijskih igrah, ki vsakič znova pustijo gledalca brez besed že ob otvoritveni ceremoniji. Morda še najboljši primer tega je ameriški NFL, ki poleg športa vključuje predvajanje (sedaj že zelo znanih) oglasov in slavne nastopajoče (Beyonce, Bruno Mars in drugi). Osredotoča se tudi na življenjski stil ljudi in se jim skuša približati preko različnih družbeno relevantnih vprašanj. 
  4. Kot zadnji trend pa je naveden vključevanje vseh. S tem je mišljeno, da šport ne velja več kot nekaj, kar je samo za moške, ampak se zanj enakovredno zanimajo tudi ženske, kar so do sedaj že prepoznali. Pri nas lahko izpostavim specifičen primer Svetovnega pokala ženskih smučarskih skokov, ki je bil uveljavljen kot posebna kategorija šele leta 2011 in posledično s tem tudi prenos na televiziji. Z večjo prepoznavnostjo pa se je vključilo več sponzorjev. Poleg vključevanja tako moških, kot žensk, članek izpostavi tudi vključevanje istospolno usmerjenih, transgender ljudi in vseh drugih manjšinjskih skupin.

 

Če te je pritegnila ta tema, pa lahko v spodaj navedenem članku prebereš še nasvete, kako se lahko te trende izkoristi do polnega potenciala: https://goo.gl/E3Mk8x

 

Lea Plut